Daerah Arashiyama di Kyoto merupakan kawasan perlancongan yang menjadi idaman kaki travel dari seluruh dunia . Rugilah kalau anda ke daerah Kansai dan tidak singgah ke Arashiyama untuk melihat Arashiyama Bamboo Forest yang terkenal.

Keindahan kawasan ini menarik pelancong terutamanya pada musim bunga dan musim luruh untuk menyaksikan bunga Sakura dan autumn foliage yang amat cantik.

Salah satu tarikan utama di Arashiyama adalah Sagano Romantic Train atau juga dikenali sebagai Sagano Scenic Railway / Sagano Torokko. Keretapi jenis lama ini mempunyai ‘open air seat’ di mana anda boleh menghirup udara segar pergunungan sepanjang perjalanan menyusuri sungai Hozugawa yang indah.

Sepanjang perjalanan selama 25 minit anda akan dapat lihat keindahan bunga sakura liar yang mekar di musim bunga, atau kecantikan permandangan pokok momiji (maple) di musim luruh. Di musim panas pula anda boleh melihat dedaunan hijau menyegar, dan salji sejauh mata memandang di musim sejuk.

[Bagaimana Untuk ke sana]

Sekiranya anda dari Kyoto station, anda boleh menaiki JR line ke Saga-Arashiyama station dan berjalan kaki (1 minit) untuk ke Saga Torokko Station.

[Harga]

Tiket Sagano Romantic Train berharga 620 Yen one way atau 1240 yen pergi balik . (dari Saga station ke Kameoka station). Anda boleh menempah tiket online untuk mengelakkan situasi tiket sold out.

[Tour]

Sekiranya anda berminat untuk ke Arashiyama, anda juga boleh menyertai Trip Osaka-Kyoto-Nara 6H5M bersama Sushi Travel Sdn Bhd . Pakej yang kami tawarkan adalah all-in termasuk tiket penerbangan, penginapan dan tour ke seluruh daerah Kansai termasuk Arashiyama. Tiket Sagano Romantic train juga sudah termasuk dalam pakej.

Untuk maklumat lanjut anda boleh hubungi kami di talian +60 17-589 7919 (Whatsapp) atau layari website kami : https://triphalaljepun.com/pakej-winter-tokyo-osaka-promo/

Leave a comment